بهترین کشمش صادراتی ایران

مجموعه کشمش آراد تولید و بسته بندی کننده انواع این محصولات را در تاکستان استان قزوین داشته و مشتریان می توانند بهترین محصولات صادراتی و داخلی ایران را از این مرکز خریداری نمایند.

بهترین کشمش صادراتی

انواع کشمش قابل عرضه

ایران یکی از تولید کننده های اصلی انواع کشمش در دنیا می باشد این محصولات علاوه بر عرضه در بازار داخلی برای صادرات نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به صورت کلی کشمش به چند صورت عرضه میشود یا به صورت کیسه ای برای مصارف شخصی و فروش خشکباری، به صورت بسته بندی شده کارتونی و سلفونی برای بازار داخل و مراکز پخش و یا اینکه برای صادرات که در کارتون بوده و به کشورهای وارد کننده این محصول صادر می شود.

 

مناطق زیادی در ایران هستند که کشمش تولید می کنند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تاکستان، شال، اسفرورین و نرجه استان قزوین
  2. ملایر همدان
  3. زنجان و ابهر زنجان
  4. قوجان و کاشمر خراسان
  5. بناب و ملکان آذربایجان

 

تمامی محصولات بالا قابلیت عرضه داشته اما حجم تولید همه آنها یکسان نیست و ممکن است برخی از محصولات در همان شش ماه ابتدایی به اتمام برسد و برخی دیگر هم به راحتی برای سال بعد کشمش هم باقی بماند. لازم به ذکر است که فصل کشمش از ابتدای مهر هر سال شروع شده و تا سال بعد هم ادامه پیدا می‌کند میزان تولید کشمش ایران به گونه ای است که در طول سال مشکلی بابت موجودی نخواهیم داشت چه در بحث صادرات و چه عرضه در بازار داخل.

یهترین کشمش ایران

بهترین کشمش صادراتی ایران

میزان تولید کشمش در کشورمان به گونه‌ای است که اگر صادر نشود میزان بسیار زیادی از آن روی دست باغدار باقی خواهد ماند، طبیعتاً باید میزان صادرات به گونه‌ای باشد که در انتهای فصل یعنی شهریور ماه موجودی آن به اتمام برسد و منتظر سال جدید که از مهرماه شروع می شود باشیم.

 

اما در این بین همه محصولات ایران مناسب برای صادرات نیستند کشمش صادراتی باید ویژگی هایی داشته باشد که از آن جمله می توان به بی هسته بودن، میزان تولید بالا که در طول فصل مشکلی بابت تامین نداشته باشیم و استفاده از ماده نگهدارنده برای داشتن تاریخ انقضای مناسب اشاره نمود.

 

با این اوصاف به 3 محصول اصلی برای صادرات خواهیم رسید که موارد زیر می باشند:

  1. کشمش سبز و زرد قلمی
  2. کشمش انگوری طلایی
  3. و کشمش تیزابی سلطانی

در بین موارد بالا محصول طلایی و تیزابی بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص می‌دهد و محصول سبز رنگ در جایگاه سوم قرار می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما