تولید انواع کشمش سبز قلمی کاشمر

تولید انواع کشمش سبز و طلایی قلمی در کاشمر و خلیل آباد استان خراسان انجام می شود و کارخانه های بسیاری در این دو شهر و شهرک صنعتی بردسکن کار فرآوری و بسته بندی این محصولات را انجام می دهند.

 

محصول سبز قلمی با کیفیت صادراتی ⇓

کشمش سبز قلمی

تولید کشمش سبز و طلایی قلمی

کشمش سبز و کشمش زرد قلمی از جمله محصولات انحصاری کشورمان می باشد که در شهر کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی تولید می گردد و از این محصولات هم برای بازار داخلی استفاده می‌کنند و هم جهت صادرات به شرط آنکه موجودی آن در طول سال از ابتدای فصل تضمین گردد.

 

حداقل طی چند سال اخیر وضعیت موجودی دو محصول اشاره شده اصلاً خوب نبوده و زمانی که به شش ماهه اول سال می رسیدیم و بهار را شروع می‌کردیم شاهد افزایش قیمت های عجیب و غریب در مورد محصولات اشاره شده می بودیم که طبیعتاً همه آن برمی‌گردد به بی تدبیری مسئولین امر.

 

به این صورت که اجازه داده می شود تاجران افغان و پاکستانی به راحتی وارد سیستم خرید و فروش کشمش های اشاره شده در میان باغداران شوند و با قیمت های بالاتری اقدام به خرید این محصولات داشته و به همین صورت، سیستم قیمت‌ گذاری آن را دچار اختلال می کردند.

با این اوصاف چون کشمش سبز و زرد قلمی از جمله محصولات خاص کشورمان می باشد و معدود مناطقی هستند در دنیا که آن را تولید می کنند لذا زمانی مشتریان بسیاری برای آن وجود داشت، اما واقعاً به تازگی نمی دانیم که همه آن از ایران صادر می گردد یا از مبدا افغانستان و پاکستان تامین آنها انجام می شود.

محصول زرد قلمی در کارتون 5 کیلویی ⇓

تولید کشمش کاشمر

بسته بندی و فروش کشمش کاشمر

اگر قرار باشد تولیدات کشور را به دو دسته کلی تقسیم کنیم باید بگوییم یا کشمش های قلمی در ایران تولید می گردند و یا کشمش پلویی. محصولات پلویی عموماً مربوط به مناطقی نظیر تاکستان قزوین، ملایر همدان و بناب، ملکان استان آذربایجان غربی می باشد و محصولات قلمی هم مربوط به همان استان خراسان.

 

با وجود اینکه مجموعه تولیدی کشمش آراد در تاکستان قرار دارد و طبیعتا این منطقه تولیدکننده کشمش سبز نیست اما برای تامین و رفع نیاز مشتریان خود باید این محصولات در سبد کالایی ایشان وجود داشته باشد.

 

به این صورت که اگر سفارشی بود بار را به صورت فرآوری شده در کارخانه های خراسان قبل از مرحله بسته بندی تهیه و در کارخانه تاکستان، ملایر و یا هر جای دیگری کار بسته بندی آنها انجام گیرد و دقیقا با همان قیمتی که آن مراکز به مشتری قیمت می‌دهند در این مرکز قیمت‌ گذاری خواهد شد.

 

به صورت کلی محصولات کاشمر در کارتون های ۳ و ۵ کیلویی بسته بندی و به فروش می رسند اما بهترین و مناسب ترین حالت بسته بندی بخصوص برای صادرات ۱۰ کیلو خالص است تا هم شمارش کارتون ها به راحتی انجام گیرد و هم بارگیری آن در بهترین وضعیت ممکن صورت پذیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما