خرید کشمش تیزابی بناب

تقریبا در تمام مناطق تولیدکننده کشمش، کشمش تیزابی نیز تولید می کنند که از آن جمله می توان به بناب و ملکان نیز اشاره نمود. خرید این محصولات به صورت مستقیم و بی واسطه از کارخانه که کارتون شده است در این مرکز امکان پذیر شده است.

خرید کشمش تیزابی

کشمش تیزابی سلطانا

تقریباً یک پنجم مناطق ایران در زمینه تولید انگور و کشمش فعالیت دارد و اقتصاد مردمان آن منطقه به این دو محصول وابسته است. میزان تولید انگور و کشمش در ایران به گونه ای است که کشورمان یکی از صادرکنندگان اصلی این محصولات در دنیا محسوب می شود.

 

اما خوب تمام کشمش ها را که نمی توان صادر کرد طبیعتاً سه نوع کشمش اصلی صادراتی در ایران ما موجود داریم که عبارتند از:

 

بیشترین میزان صادرات کشمش مربوط به محصول تیزابی است، بهترین تولید کنندگان آن را می‌توان به تاکستان قزوین، ملایر همدان، بناب و ملکان استان آذربایجان و نیز قوچان استان خراسان اشاره نمود. در این بین سهم ملایر و تاکستان بیشتر از بقیه است و بین این دو نیز کیفیت بار تاکستان قویترین در ایران خواهد بود.

 

لازم به ذکر است محصول صادراتی باید بی هسته باشد و برای اینکه از مدت انقضای بالایی برخوردار شود به آن تیزاب میزنند به طوری که تاریخ انقضای آنها به دو سال هم می رسد.

خرید کشمش بناب

خرید کشمش سلطانا برای صادرات

در کشورمان محصولی که تیزاب میخورد و در انتها یا به آن گوگرد می زنند و یا نمی زنند، کشمش تیزابی از آن یاد می شود اما در کشورهای وارد کننده این محصول به آن کشمش سلطانی یا سلطانا هم می‌گویند.

 

همانطور که در بالا توضیح دادیم منطقه تاکستان استان قزوین بهترین تولید کننده کشمش تیزابی در ایران می باشد و در رتبه‌های بعدی ملایر، بناب و قوچان قرار می‌گیرند. اگر به دنبال بازی با کیفیت و مرغوب هستید طبیعت محصول تاکستان را به شما پیشنهاد می کنیم در غیر این صورت می توانید از محصولات سایر مناطق نیز بهره ببرید با قیمتی پایین تر و البته کیفیتی پایین تر.

 

در حال حاضر یعنی در مرداد ماه 1399 قیمت هر کیلو تیزابی صادراتی تاکستان به 20500 تومان می رسد که این رقم بسیار ارزان برای این محصول ارزشمند است که به راحتی امکان صادرات آن به هر کشوری وجود دارد اما به چه علت میزان صادرات آن همچنان پایین است. طبیعتاً بیماری کرونا بیشترین عامل آن است و از طرفی تحریم ها و نیز تصویب لیست سیاه FATF باعث شده کشورها از ایران خیلی کمتر خرید کنند ولی همچنان فروش این محصولات انجام می شود و راه حل های خاص خود را دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما