خواص و مضرات کشمش پلویی

یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های خشک تهیه شده از انگور، کشمش پرتابه‌ای است که دارای خواص و معایب بسیاری است. اما محبوبترین کشمش که از زمان گذشته تا به حال مورد استفاده قرار گرفته، کشمش سبز است که به همراه نخود و ترکیبی که از ان با نخود فرنگی دارند یکی از خوشمزه ترین اسنک هایی است که تقریبا همه دوست دارند.

یکی دیگر از انواع کشمش ها کشمش است که کوچکتر از کشمش سبز است و از انگور شاهان گرفته می شود و رنگ ان تیره تر از سایر کشمش ها است و معمولا به دانه های گردو خورده می شود. کشمش نوع دیگری هم دارد که کشمش پیلاف است. این کشمش ساختار بسیار ساده ای دارد که کوچکتر از کشمش سبز است. از ان برای پخت بعضی از غذاها به ویژه ظروف پخت غذا استفاده می شود. فرایند خشک کردن هر کدام از این کشمش ها کمی با یکدیگر متفاوت است و انها ویژگی های بسیاری دارند که ما در بقیه مقاله توضیح داده ایم، بنابراین با ما بمانید.

کشمش پلویی

همانطور که ذکر شد، غذاهای گوناگونی هستند که از کشمش پیلاف در پخت ان استفاده می کنند، که شامل: برنج لنتی کشمش برنج با مرغ ماش مورسکوپ با توجه به این که کشمش پیلاتس خریداری شده و این که این کشمش ها در غذاهای ذکر شده تهیه می شوند، طعم بسیار منحصر به فردی را می گیرند.

خواص کشمش پلویی

این ماده غذایی کوچک و خوشمزه با وجود اندازه کوچک از خاصیت کهنگی برخوردار است. ویتامینهای پیلوری شامل ویتامین C و B۶، فولات، تیامین و نیاسین و مواد معدنی ان شامل اهن، فسفر، کلسیم و منیزیم می باشد. اما ویژگی های کشمش ها: این ترکیب به دلیل خاصیت انتی اکسیدانی خود باعث تشکیل کلاژن پوست و پاک کردن پوست صورت و جلوگیری از تشکیل چین و چروک می شود.

کشمش دارای مقدار زیادی فیبر است که انسولین را افزایش می دهد و قند خون را کاهش می دهد، به همین دلیل است که برای بیماران دیابتی توصیه می شود. همچنین، الیاف درون ان باعث سوزاندن چربی می‌شود و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مفید است.

خواص کشمش پلویی

پتاسیم در کشمش باعث کاهش رگهای خونی و کاهش فشار خون می شود. چون کشمش ها پر از خواص هستند می توانند جایگزین خوبی برای میان وعده های کودکان باشند چرا که مصرف ان ها برای کودکان بسیار مفید است.

همانطور که گفته شد کشمش ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند، حضور این ماده معدنی عملکرد روده های کودکان را بهبود می بخشد و مانع از تبدیل انها به یبوست می شود. یکی از مشکلات شایع زنان، فقدان اهن در بدن بوده که منجر به کم خونی می گردد.

اما کشمش از کم خونی زنان به دلیل اهن زیاد پیشگیری می کند. مصرف کشمش خون را پاک می کند و به سلامتی کبد کمک زیادی می کند. کشمش‌ها از کلسیم غنی هستند و به همین دلیل است که استخوان‌ها را تقویت می‌کند و از فساد دندان‌ها جلوگیری می‌کند. انتی اکسیدان ها در کشمش به بسیاری در درمان ارتریت و روماتیسم کمک می کنند.

کشمش پلویی چطور درست کنیم

ممکنه این سوال رو داشته باشی که چطوری میشه پیلاف کشمش ساخت؟ کشمش های پیلوی به روشهای مختلف خشک می شوند، از جمله روش های سنتی و صنعتی که در ان انگور به روش سنتی، توسط نور خورشید خشک می شود، ولی به روش صنعتی انگورها با استفاده از اسید یا دی اکسید گوگرد خشک می شوند, که مسلما کشمشی است که به روش سنتی تهیه می شود, طبیعی تر است و هیچ ترکیبات دیگری به ان اضافه نمی شود.

تهیه پودینگ برنج در خانه به شیوه سنتی و افتابی: اول باید انگورهای تازه رو بشوری و ضدعفونی کنی خوشه‌های انگور را به طور کامل نصف کنید. خوشه‌های جدا شده را در یک سبد مناسب یا باریک کننده قرار دهید و ان را در نور خورشید باقی بگذارید، اما اگر مقدار انگور زیاد باشد، شما می‌توانید انگور را روی یک رومیزی یکبار مصرف بزرگ پخش کنید. پس از دو تا سه هفته، انگور خشک شده و به کشمش تبدیل می شود.

کشمش پلویی چطور درست کنیم

روش دیگری به نام خشک کردن سایه وجود دارد. این روش به گونه‌ای است که به جای قرار دادن انگورها در افتاب، انها را در سایه یا بر روی باد فن خشک می‌کنند. مزیت این روش این است که کشمش کاملا تمیز و بدون گرد و غبار است، اما زمان خشک کردن کمی طولانی تر است و حدود دو ماه طول می کشد. تفاوت دیگر این دو روش این است که انگورهایی که در نور افتاب خشک می شوند، برخی از ویتامین ها و مواد معدنی خود را از دست می دهند، اما وقتی در سایه خشک می شوند، تمام ویتامین ها حفظ می شوند.

خشک کردن صنعتی کشمش: روش ترکیب بخار گوگرد و اسید، کشمهٔ اسید به دست امده رنگ طلایی خواهد داشت. روش اسید: در این روش، انگور در محلول اسید و خشک شده است و در این مورد، ظاهر کشمش کاملا حفظ شده است.

کشمش پلویی چطور درست کنیم

مشخصات کشمش پلویی درجه یک

اگر قصد خرید کشمش دارید، بهتر است که خود را با ویژگی های کشمش درجه یک اشنا کنید. این ویژگی ها عبارتند از: کشمش باید کاملا تازه و نرم باشد تا شما بتوانید نرمی انها را در زیر دندان خود احساس کنید. رنگ کشمش روش خوبی برای تشخیص کیفیت ان است. یکی از نشانه های کشمش با کیفیت، ساقه کشمش است، سعی کنید که کشمش را بدون ساقه بخرید تا شما مجبور به صرف وقت برای برداشتن انها نباشید. به ظاهر کشمش‌ها توجه کنید تا انها اسیب نبینند یا چروکیده نباشند

مشخصات کشمش پلویی درجه یک

کشمش پلویی را چگونه نگهداری کنیم

وقتی کشمش زرد می خرید، ممکن است فکر کنید که چگونه ان را ذخیره کنید؟ کشمش را در مکان‌های با رطوبت قرار ندهید. سعی کنید تا انجا که ممکن است در مکانی تاریک و سرد انبار کنید. یخچال جای خوبی برای نگهداری کشمش است. اگر هنگام انبار کردن کشمش از این نکات پیروی کنید، انها به مدت ۶-۷ ماه بدون اینکه پیر شوند، خواهند ماند.

مجموعه ما یکی از قابل اطمینان ترین مراکز ارائه دهنده انواع کشمش های تازه و با کیفیت بالا به مشتریان است و تلاش کرده است تا محصولات را با قیمت مناسب با حذف واسطه ها ارائه دهد. اکنون می توانید سفارش خود را از طریق روش های ارتباطی موجود در صفحه ثبت کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما