فروش عمده کشمش از کارخانه تاکستان

سایت کارخانه کشمش تاکستان در این مرکز واقع شده و فروش عمده انواع این محصولات اعم از تیزابی سلطانی، آفتابی پلویی و زرد طلایی را از تولید به مصرف انجام می دهد.

کارخانه کشمش تاکستان

تولیدکننده های مختلف کشمش در ایران

در کشورمان کشمش از قدیمی ترین خشکبار محسوب می گردد و نیز بسیار پرطرفدار نیز می باشد.
تقریبا در هر منزلی می توان آن را یافت چرا که یکی از کاربردهای این محصول در آشپزی می باشد.
به علت وفور انگور و انواع مختلف آن است که ما کشمش های متفاوتی نیز داریم که ممکن است بی دانه یا دانه دار باشند.
اما به صورت کلی تولیدکننده های مختلف کشمش در ایران عبارتند از:

  1. تاکستان استان قزوین و شهرهای اطراف آن نظیر شال، اسفرورین و نرجه
  2. ملایر استان همدان که به آن شهر جهانی انگور می گویند.
  3. زنجان و ابهر استان زنجان
  4. بوانات استان فارس
  5. قوچان، درگز، کاشمر و خلیل آباد خراسان رضوی
  6. و بناب، ملکان و مراغه آذربایجان شرقی

مناطق دیگری نیز در ایران انگور و کشمش تولید می کنند اما شاخص ترین آنها همان موارد بالایی می باشند.

فروش عمده کشمش

تاکستان قزوین یکی از مراکز اصلی کشمش کشورمان

این شهر که در فاصله 30 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد از تولیدکننده های اصلی کشمش در کشورمان محسوب می شود.

انگورهای این منطقه بسیار شیرین هستند و به همین جهت نیز هست که درصد زیادی از این محصول تبدیل به کشمش می شود بر عکس شهری مانند ارومیه که انگورهای معروفتری دارد.

تقریبا بیش از 80 درصد مردم این شهر یا تولیدکننده انگور و کشمش هستند و یا ربطی به این محصول دارند.
کیفیت بارهای این منطقه بسیار بالاست و اندکی قیمت بالاتر محصولات آن نیز به جهت همین کیفیت می باشد.

از کشمش های تولیدی این منطقه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. کشمش تیزابی که به آن سلطانی هم می گویند.
  2. کشمش آفتابی که فله ای بوده که اگر وارد کارخانه شود تبدیل به کشمش پلویی می گردد.
  3. انواع مویز از جمله شانی و فخری
  4. کشمش عسگری که اکثرا همان به صورت کیسه ای به فروش می رسد.
  5. و کشمش انگوری طلایی که به میزان کمتری نسبت به ملایر و بناب تولید می گردد.

فروش کشمش تاکستان

فروش عمده محصولات کارخانه کشمش تاکستان

اگر به دنبال کشمش تاکستان قزوین هستید این فرصت را دارید که مستقیما نیازتان را در همین مرکز تامین نمایید.
محصولات این منطقه علاوه بر اینکه برای صادرات بسیار مناسب می باشند جهت فروش در بازار داخلی نیز بسیار مناسب هستند.
معروفترین بار این منطقه در بازار ایران کشمش پلویی مشکی می باشد که بسیار هم پرفروش است.
محصولات در کارخانه شستشو و بسته بندی شده و برای عرضه وارد انبار تهران می شود.

منطقه تاکستان قزوین عموما برای بازار داخلی محصولات را در کارتون های 9 کیلویی (8.5 کیلو خالص کشمش) و برای صادرات از کارتون های 10 کیلویی خالص کشمش استفاده می کند.

کشمش عمده تاکستان

قیمت انواع کشمش در مهرماه 98

در حال حاضر یعنی در تاریخ 98/7/12 فصل کشمش تازه شروع شده و قیمت ها ممکن است دستخوش تغییر شود.
ما در سال گذشته وضعیت فروش کشمش مناسبی نداشتیم و حتی در مواقعی صادرات این محصول نیز به صفر رسید.
به عنوان مثال باغداران عزیز کشمش تیزابی فله ای (با دم و شاخه) را در سال گذشته در پیک قیمتی خود به نرخ 22500 تومان می فروختند.
به همین جهت در مقابل قیمت 12500 تومانی حال حاضر مقاومت می کنند همین موضوع باعث شده دیرتر قیمت نهایی شود.
اما نرخ روز انواع کشمش قابل عرضه عبارتند از:

  1. کشمش پلویی درجه یک     کارتونی 195000 تومان
  2. کشمش تیزابی درجه یک     کارتونی 190000 تومان
  3. کشمش تیزابی برای صادرات     کیلویی 18500 تومان
  4. کشمش طلایی بناب برای صادرات    کیلویی 25000 تومان
  5. مویز ازبک درجه یک و درشت     کیلویی 60000 تومان
  6. مویز افغان درجه یک     کیلویی 46000 تومان

قیمت ها ممکن است تغییر کند، به همین جهت شماره تماس مدیر فروش را در پایین قرار داده ایم تا بتوانید به روز استعلام قیمت کرده و اقدام به خرید مویز و کشمش داشته باشید.

فروش عمده کشمش از کارخانه تاکستان

مجموعه تولیدی کشمش آراد یکی از تولیدکنندگان انواع کشمش علی الخصوص پلویی در رنگ‌ های زرد، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و سرخ یا سیاه در کشورمان می‌ باشد که محصولات خود را به صورت بدون واسطه و مستقیماً از تولید به مصرف در سراسر ایران و یا امر صادرات عرضه می‌ کند. علاوه بر این کارخانه، در شهر تاکستان استان قزوین حدود ۲۵ کارخانه دیگر هم وجود دارد ولی سیستم بازاریابی تمامی آنها سنتی و قدیمی است و همچنان از بازاریاب حضوری برای فروش محصولات خود استفاده می‌ کنند برعکس این مجموعه که علاوه بر داشتن بازاریاب حضوری سال‌ هاست که با تاسیس سایت‌ های مختلف به زبان انگلیسی و فارسی فروش محصولات خود را به این صورت هم انجام می‌ دهد و به واقع موفق هم بوده است سابقه صادرات به ۱۲ کشور مختلف و مشتری داشتن تقریباً از سراسر ایران شرایطی است که بازاریاب حضوری نمی‌ تواند برایتان مهیا کند و چون سایت‌ های اینترنتی پلی ارتباطی با مشتریان با هزینه کمتر برای هر مجموعه ای می‌ تواند باشد از این فرصت استفاده شده و به این صورت هم فروش محصولات خود را بالاتر برده است.

علاوه بر فروش عمده کشمش از کارخانه تاکستان و مجموعه تولیدی کشمش آراد امکان فروش جزئی هم برای مشتریان از سراسر ایران فراهم است به این صورت که برای محصولات فله‌ ای یا کیسه‌ ای حداقل ۱۰۰ کیلو و برای محصولات کارتونی حداقل ۲۰ کارتون امکان فروش وجود دارد شرایطی که تقریباً هیچ یک از کارخانه‌های کشمش در ایران انجام نمی‌ دهند و فقط روی تناژ با  مشتریان خود همکاری دارند از طرفی امکان فروش حضوری و رودررو هم برای مشتریانی که از طریق اینترنت و سایت‌ های مجازی با این مجموعه آشنا می‌ شوند وجود دارد و این یک ویژگی برتر این مجموعه است برعکس خیلی از دلال‌ ها و واسطه‌ هایی که در پیج‌های اینستاگرامی فعالیت دارند و یا سایت‌های اینترنتی دارند و می‌ گویند که امکان خرید حضوری نیست و ترس از دور خوردن از مدیر کارخانه را دارند اما در این مجموعه این امکان وجود دارد و شما می‌ توانید با هماهنگی کردن با مدیر فروش کارخانه این مهم را انجام دهید. برای اطلاع از قیمت کشمش آبگیری در ایران با ما در تماس باشید.

توجه داشته باشید که منطقه تاکستان استان قزوین از تولیدکنندگان برتر انواع کشمش آفتابی و تیزابی و انگوری می‌ باشد که در کنار محصولات اشاره شده کشمش‌ های دیگری نظیر عسگری، فخری و شانی هم در اختیار دارند که عموماً آنها را به صورت فله‌ ای و بوجاری نشده عرضه می‌ کند. اما باید توجه داشته باشید به صورت کلی دو نوع کشمش در ایران تولید شده و عرضه می‌ گردد که یکی گرد و بیضی شکل به صورت دانه‌ دار و بی دانه است که در شهر تاکستان ملایر، بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی و بوانات استان فارس تولید می‌ شود و نوع دیگری از کشمش داریم که قلمی و کشیده است که مربوط به کاشمر و خلیل آباد استان خراسان می‌باشند در واقع همان کشمش سبز و زرد قلمی که هم برای بازار داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم جهت صادرات.

جالب آنکه مشتریانی ما داریم که هنوز کارخانه را ندیده اند و تنها با صحبت کردن با مدیر فروش کارخانه نسبت به ثبت سفارش و واریز بیعانه اقدام کردند این موضوع هم برای بازار داخلی به کرات پیش آمده و هم صادرات. یکی از مشتریان این مجموعه در ارمنستان فعالیت تجاری دارد و از خریداران عمده کشمش علی الخصوص تیزابی و در ادامه انگوری طلایی می‌ باشد و بیش از ۲۰۰ تن تا به حال سفارش بار داده ولی یک بار هم کارخانه را ندیده و وقتی که تریلی حامل بارهای دیگر ایشان از تهران حرکت می‌ کنند به صورت میکسی به کارخانه مجموعه تولیدی کشمش آراد آمده و چندین تن هم بار از اینجا بارگیری کرده و به سمت ایروان حرکت می‌ کند.

این را باید توجه داشته باشید اعتبار چیزی نیست که به راحتی به دست بیاید اما به راحتی از دست می‌ رود سیاست کلی این مجموعه دادن جنس باکیفیت که قیمتی در خور دارد برای مشتری می‌ باشد ولی اگر مشتری اصرار داشته باشد که جنس ضعیف و کم کیفیت تولید بشود که طبیعتاً قیمتی ارزان‌ تر هم دارد می‌ توانیم این کار را برایش انجام دهیم به عنوان مثال تولیدات ملایر استان همدان هم در راستای تولیدات تاکستان قزوین قرار می‌ گیرد یعنی تقریبا هر دو منطقه یک نوع جنس در اختیار دارند و مشتریانی که به دنبال خرید محصول از منطقه اشاره شده هستند به صورت کلی جنس کم کیفیت و ارزان قیمت می‌ خواهند با وجود اینکه مجموعه تولیدی کشمش آراد در تاکستان استان قزوین واقع شده و طبیعتاً از تولیدات همین مرکز هم جهت بوجاری و فرآوری و بسته‌ بندی استفاده می‌ کند اما تولیدات ملایر هم در اختیار دارد و برای آن دسته از مشتریانی که قصد خرید کشمش ارزان قیمت دارند هم بار آماده می‌ کند.

به صورت کلی توجه داشته باشید اگر قصد خرید شما انواع کشمش پلویی در رنگ‌ های اشاره شده باشد محصولات بدون هسته‌ ای که گرد و بیضی شکل هستند و مشتریان بسیاری در سراسر دنیا دارند بدانید که محصولات اشاره شده در کیفیت‌های مختلفی در این مجموعه تولید می‌ شود و اگر حضوری به کارخانه بیایید جلوی شما کیفیت‌های متفاوتی از این کشمش‌ ها قرار داده می‌ شود، اگر قصد شما واقعاً خرید کشمش باشد این را به شما تضمین می‌ دهیم که می‌ توانید نیازتان را در همین مجموعه تامین نمایید. برای اطلاع از قیمت کشمش تاکستان با ما در تماس باشید.

کارخانه کشمش تاکستان

نکته بسیار مهمی در مورد کارخانه‌ های کشمش وجود دارد و آن این است که شما بدانید وظیفه این مراکز بوجاری و فرآوری کشمش باغدار و کشاورز است و خودشان انگور را تبدیل به کشمش نمی‌ کنند و در حقیقت کار اشاره شده را باغدار و کشاورز انجام می‌ دهد آن هم در شهریورماه وقتی که انگور را چید تصمیم می‌ گیرد که آیا می‌خواهد آن را در آفتاب قرار دهد و خشک کند، در سایه آویزان کند و یا پهن کند و به این صورت خشک کند و محصول سایه خشک را تولید کند و یا اینکه به مایع تیزاب آغشته کرده و سپس برای تولید کشمش انگوری یا تیزابی میزان گوگرد مورد نیاز را به آن بزند.

کشمشی که باغدار تولید می‌ کند دارای سنگریزه، خس و خاشاک، دم و شاخه است و طبیعتاً با دست امکان تمیز کردن آن وجود ندارد اینجا جایی است که کارخانه‌ های کشمش وارد عمل می‌ شوند بار فله را از باغدار و کشاورز خریداری و در خط تولید خود کارهای شستشو، دم کنی، روغن زنی، سورتینگ و بسته‌ بندی را روی آن انجام می‌ دهند و در قالب بسته‌ بندی کارتونی یا سلفونی در بازار عرضه می کنند. در واقع آن کشمش‌ های تمیز و مرتب شده‌ ای که شما در بازار می‌ بینید ابتدا تولید آن از باغدار و کشاورز شروع شده و سپس به کارخانه‌ ها رسیده و از این کارخانه‌ ها در بازار عرضه می‌ گردد که البته شرکت‌ های واسطه‌ ای نظیر برتر، گلستان یا گلها هم وجود دارند که بار بوجاری شده درجه یک را از کارخانه‌ ها خریداری کرده و درون سلفون خود بسته‌ بندی می‌ کنند و به این صورت با برند خود در بازار عرضه می‌ کنند.

چون نوع انگور و کشمش‌ هایی که در تاکستان قزوین، ملایر همدان و بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی تولید می‌ شود یک نوع است یعنی همان انگور بی دانه، کارخانه بوجاری و بسته‌ بندی این مناطق که با هم به بیش از ۱۰۰ عدد می‌ رسد تقریباً یک روال تولید دارند و دستگاه‌ های خط تولید آنها در حد بسیار زیادی شبیه هم می‌ باشند و در نوع کشمش تولیدی هم بسیار شبیه به هم هستند اما با کیفیت‌های متفاوت. در نظر داشته باشید اگر کشمش انگوری طلایی می‌ خواهید بهترین کیفیت آن را در بناب و ملکان و تاکستان پیدا خواهید کرد و اگر کشمش تیزابی و آفتابی می‌ خواهید بالاترین کیفیت آن را فقط در تاکستان پیدا می‌ کنید اگر کشمش سبز و زرد قلمی می‌ خواهید فقط در کاشمر و خلیل آباد استان خراسان می‌ توانید آن را بیابید و استان فارس در زمینه تولید انواع مویز هم سرآمد کشورمان می‌ باشد. برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی با ما در تماس باشید.

اما توجه داشته باشید شرایط بازار کشمش ایران هم برای بازار داخل و هم صادرات به مانند گذشته نیست و بی تعارف بازار داغ نمی‌ باشد و همین موضوع هم باعث گردیده برخی از مراکز تولیدی یا تعطیل شوند و یا رو به دلالی کشمش بیاورند به این صورت که بار را به صورت فله‌ ای از باغدار و کشاورز خریده و در حجم وسیعی در انبار کارخانه دپو کرده و سپس چند ماه پس از گران شدن در بازار عرضه می‌ کنند. این اصلاً خبر خوبی برای مراکز تولیدی کشورمان نیست مرکز تولیدی که باید چرخش بچرخد رو به دلالی آورده و متاسفانه این نگرش که همه چیز در حال گران شدن است باعث این اتفاق گردیده اما در این مجموعه یعنی مجموعه تولیدی کشمش آراد سعی شده همیشه خط تولید روشن باشد بار به روز از باغدار خریداری و به روز فرآوری و بوجاری شده و در بازار عرضه می گردد و اگر قیمت کشمش فله‌ ای یعنی همان ماده اولیه یک کارخانه گران شود طبیعتاً خروجی بار هم گران خواهد شد.

متاسفانه آنقدر نوسان کشمش در برخی از ایام بالاست که خریدار که ممکن است از شرکت‌ های بزرگی هم در داخل ایران یا حتی خارج از ایران باشد فکر کند که ما سخن نادرست می‌ گوییم، ممکن است فکر کند وقتی مشتری را پیدا کرده‌ ایم داریم به لحظه قیمت را بالا می‌ بریم تا به سود بیشتری برسیم اما به واقع اینجور نیست به عنوان مثال قیمت کشمش آفتابی در نیمه مرداد ۱۴۰۲ روزانه تغییر کرد به گونه‌ ای که از قیمت فله‌ای ۶۷ هزار تومان عرض یک هفته به ۷۲ هزار تومان رسید و متاسفانه این دلال‌ ها هستند که قیمت را به این صورت بالا بردند چون باری اصلاً روی دست باغدار و کشاورز باقی نمانده و تمام آنها را این واسطه‌ ها خریداری و مطابق با میل خود قیمت گذاری می‌ کنند  چون می‌دانند که همیشه برای کشمش آفتابی مشتری هست و فروشش به نوعی تضمینی می‌ باشد.

متاسفانه تا زمانی که دولت و سیستم اقتصادی آن جلوی این دلال بازی‌ها را نگیرد هر سال وضعیت بدتر از اینی خواهد بود که در سال گذشته داشتیم شرایط قیمتی را باید واقعیت بازار تعیین کند نه یک مشت دلال بی‌ سواد که فقط پول دارند و می توانند هر بلایی سر هر محصولی از جمله کشمش بیاورند. ما مشکل دیگری هم داریم و آن این است که خیلی از کارخانه داران ایرانی هم بی‌ سوادند هیچ چیزی از تجارت نمی‌ دانند و همین موضوع هم باعث شده که ما در کشورهای همسایه اولویت اولشان خرید کشمش از ایران نباشد و به کرات پیش آمده که بارهای ارسالی به کشورهای مقصد به سمت کارخانه مبدا بازگشت خورده است.

فروش عمده کشمش تاکستان

در این مرکز علاوه بر اینکه می‌ توانید به صورت عمده و حجم بالا خرید انواع کشمش به صورت کارتونی یا بسته‌ بندی کیسه‌ای را داشته باشید همانطور که در بالا هم به آن عنوان شد امکان‌ پذیر است که از حداقل ۱۰۰ کیلو محصول کیسه‌ ای می‌ توانید خرید داشته باشید و برای کارتونی‌ها هم حداقل ۲۰ کارتون و تا آنجا که ما اطلاع داریم تقریبا هیچ کارخانه‌ ای در ایران این میزان را عرضه نمی‌ کند اما ما به علت اینکه محکوم به فروش هستیم و باید پاسخگوی نیاز مشتری باشیم این سیاست را از همان زمانی که به تاسیس سایت‌های مختلف اقدام کردیم، انجام می‌ دهیم. برای اطلاع از فروش عمده کشمش با ما در تماس باشید.

از طرفی ویژگی خاصی که این مجموعه دارد این است که پاسخگوی تماس شما شخص مدیر فروش کارخانه و عضو هیئت مدیره این مجموعه است یعنی در بحث‌های قیمتی، ثبت سفارش و سوالات تخصصی شما شخصی که پاسخگو است کسیست که احاطه کامل به تمامی موضوعات دارد و صحبت ایشان را به عنوان سند می‌ توانید در نظر بگیرید، متاسفانه سایت‌ های دیگر کشمش که فعالیت می‌ کنند خود مجموعه‌ دار و کارخانه‌ دار نیستند بلکه واسطه‌ ای هستند که باید استعلام قیمت را از کارخانه بگیرند و بعد به شما نرخ بدهند و چند نفر از همان واسطه‌ ها از همین مجموعه خرید کرده و به مشتری خود می‌ دهند که یکی دو نفر از آنها هم در اینستاگرام فعالیت داشته و پیج مربوط به کشمش دارند.

ما در این مجموعه چهار نوع کشمش پلویی در اختیار داریم محصولاتی که بدون هسته و بدون دانه می‌ باشند و گرد و بیضی شکل هستند و از هر کدام سه کیفیت مختلف هم تولید می‌ کنیم حال کشمش‌ های کیسه‌ ای هم در نظر داشته باشید که شامل فخری، عسکری، بیدانه و پشت لیزری آفتابی می‌ باشد که آن هم کیفیت‌های مختلفی از آن موجود است. شیره کشمش و شیره انگور هم موجود بوده و در کنار آن مویز استان فارس هم در اختیار داریم و عرضه می‌ کنیم که اگر جمع محصولات بالا را در نظر بگیرید شما امکان سفارش بیش از ۲۰ نوع محصول را در اختیار دارید. البته کشمش سبز و زرد قلمی هم زمانی در این مجموعه تولید و بسته‌ بندی می‌ شد ولی در حال حاضر حداقل سیاست فروشی برای محصولات مورد نظر وجود ندارد و تمام تمرکز و توانمان بر روی محصولاتی است که به آن اشاره گردید.

در بالا به این موضوع هم پرداخته شد که با وجود اینکه این مجموعه در تاکستان استان قزوین واقع شده طبیعتاً از تولیدات همین شهر جهت بوجاری و بسته‌ بندی استفاده می‌ کند اما برای تامین آن مشتریانی که قصد خرید کشمش‌ های مناطق دیگری که طبیعتاً ضعیف‌ تر و با قیمت پایین‌ تری هستند می‌ توان به ملایر اشاره کرد هم در این مجموعه موجود است و امکان عرضه آن وجود دارد به عنوان مثال کشمش انگوری ملایر و کشمش تیزابی ملایر که فاصله قیمتی تقریبا ۲۰ درصد با نمونه سوپر تولیدات این شهر و بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی دارد. 

لازم به ذکر است انگوری طلایی که در این مجموعه تولید می‌ شود به صورت فله از بناب و ملکان خریداری و در مجموعه تولیدی کشمش آراد بوجاری و بسته‌ بندی می‌ گردد چون بالاترین کیفیت کشمش اشاره شده مربوط به دو منطقه اشاره شده از ایران می‌ باشد با وجود اینکه خود تاکستان هم محصول فوق را به مانند دو شهر اشاره شده بارگاهی آماده می‌ کند و سپس به آن گوگرد می‌ زند پس از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده اما مشتریان کشمش اشاره شده به دنبال تولیدات همان دو شهر مورد نظر هستند. برای اطلاع از فروش کشمش در مشهد با ما در تماس باشید.

یکی از نکات جالبی که در این مجموعه وجود دارد این است که مشتری که حجم بالا قصد خرید دارد و با مدیر فروش این کارخانه ارتباط می‌ گیرد اصرار می‌ شود که حضوری برای بار اول به کارخانه بیاید و اتفاقاً برخی از آنها این کار را انجام می‌ دهند چون اطمینان حاصل می‌ کنند که با یک مرکز تولیدی در ارتباط هستند نه صرفاً یک شرکت بازرگانی، اگر شما هم قصدتان همیشه کار کردن بر روی کشمش است این را بدانید نیاز دارید که برای بار اول حضوری بیایید خط تولید را ببینید، کشمش‌ها را از نزدیک ببینید، فیلم و عکس تهیه کنید و شما باید اطلاعاتتان نسبت به کشمش اشاره شده بالا برود تا زمانی که با مشتری خود ارتباط می‌ گیرید به خوبی بتوانید با ایشان صحبت کرده و نظرشان را نسبت به خرید کشمش ترغیب کنید.

از طرفی باید این را هم بدانید که امکان اینکه کشمش‌ ها را درون کارتون شما پر شود که بر روی آن راه‌های ارتباطی شرکت یا شخصتان و یا حتی برندتان درج گردیده است وجود دارد. البته این موضوع نیازمند این است که اطلاعات زیادی از طرف مدیر فروش کارخانه به شما داده شود و وقتی که تماس گرفتید این موضوع را عنوان کنید چون کار انجام شده یک سری مراحل اداری دارد که آن را ما باید انجام دهیم و یک سری موارد هم شما باید در نظر داشته باشید و انجام آنها به عهده شماست.

شماره تلفن کارخانه کشمش تاکستان

جهت استعلام شماره تماس کارخانه کشمش تاکستان که یکی از آنها همین مجموعه تولیدی کشمش آراد واقع در شهرک صنعتی خرمدشت است نیاز است که با شماره‌های 09109711062 که شماره تماس مدیر فروش کارخانه می‌ باشد ارتباط بگیرید. جناب آقای مصطفی عینی علاوه بر سمت فوق، عضو هیئت مدیره کارخانه اشاره شده بوده و شماره تماس کارخانه هم روی شماره ایشان دایورت است چون تنها کسی که پاسخگوی سوالات مشتریان چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران است شخص ایشان است و صحبت و نظر ایشان نظر نهایی مجموعه تولیدی خواهد بود.

از طرفی باید در نظر داشته باشید ایشان در شبکه‌ های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و نرم‌ افزار ایرانی بله و روبیکا هم فعالیت دارند و پاسخگوی سوالات مشتریان از سراسر ایران و خارج از ایران هستند مشتریان بسیاری از کشورهای مختلف به زبان انگلیسی وقتی که در شبکه‌ های اجتماعی با ایشان ارتباط می‌ گیرند مترجم شرکت کار ترجمه و پاسخگویی به سوالات مشتریان را داشته و این کار در سریع‌ ترین زمان ممکن انجام می گیرد.

در نظر داشته باشید که علاوه بر این مجموعه حدود ۲۵ کارخانه کشمش در این شهر وجود دارد که کار فرآوری و بوجاری انواع کشمشی که در بالا به آن اشاره شد را انجام می‌ دهد و تقریباً سیستم تولیدی همه آنها یکسان است اما باید توجه داشته باشید دستگاه سورتینگی که در خط تولید این مجموعه تجهیز گردیده به نام کیارا سورتر تنها دستگاه سورتری در ایران می‌ باشد که سه کار را همزمان انجام می‌ دهد و باعث می‌ گردد کیفیت خروجی بار این مجموعه قابل مقایسه با تولیدات خیلی از کارخانه‌ های ایران نباشد که اگر شما حضوری به کارخانه بیایید و به مقایسه کیفیت کشمش‌ ها بپردازید به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد، دستگاه سورتینگ اشاره شده کار سورت سایز، سورت رنگ و سورت اندازه را با هم انجام می‌ دهد، ویژگی منحصر به فردی که در هیچ یک از خط تولید کارخانه‌ های کشمش در ایران موجود نیست.

البته باید بدانید که بر روی بسته‌ بندی‌ های این شرکت هیچگونه شماره تماس و یا راه ارتباطی نیست تا مشتری شما نتواند ما را پیدا کند اما باید این واقعیت را بپذیریم که در عصر حاضر که عصر ارتباطات است اگر مشتری شما بخواهد ما را پیدا کند قطعاً پیدا خواهد کرد اما مهم‌ تر از آن نوع رفتار یک کارخانه‌ دار است که انقدر سطح بالا باشد که حتی اگر مشتری شما با این مجموعه تماس گرفت تحت هیچ عنوانی معامله را بدون شما جوش نزند این موضوع برای صادرات بسیار راحت انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت کشمش محلی با ما در تماس باشید.

به عنوان مثال در کشوری مانند ارمنستان و مهم‌ ترین شهر آن ایروان ما یک مشتری داریم اگر شخص دیگری از همین شهر با ما ارتباط بگیرد یا حتی خود کشور ارمنستان، ما به ایشان بار نخواهیم فروخت چون شخصی را داریم که ماهیانه حجم قابل توجهی بار خریداری می‌ کند کسی که ما را می‌ شناسد بار ما را تایید کرده و ما هم متعاقباً شناخت کافی از این مشتری داریم پس دلیلی ندارد که بخواهیم به شخص دیگری در این کشور یا در شهر ایروان بار بفروشیم.

برای بازار داخل این موضوع راحت‌ تر است به این صورت که برای مشتریان خودمان که حجم قابل توجهی از ما خرید می‌ کنند (از یک نیسان به بالا) تحت هیچ عنوانی به شخص دیگری در همان شهر بار نمی‌ فروشیم. این موضوع بارها و بارها پیش آمده که به عنوان مثال در شهری مانند ساری که ما یک بنکدار مشتری داریم اشخاص مختلفی به کرات تماس گرفتند حتی از شهرهای اطراف ولی چون مشتری اشاره شده همیشه از ما بار خریده، ما فقط همان شخص را می‌شناسیم و اگر مشتری اصرار داشته باشد که از ما خرید کند نهایتاً یک برند دیگر را به ایشان می‌ دهیم، چون برند قبلی را مشتری قبلی در آن شهر جا انداخته و زحمت کشیده پس اصلاً درست نیست که ما همان برند را به شخص دیگری در همان شهر بفروشیم نهایت کاری که می‌ توانیم بکنیم این است که برند دیگر کارخانه خودمان را به آن شخص خواهیم فروخت.

در بالا هم گفته شد متاسفانه خیلی از کارخانه داران ایرانی رفتار درستی ندارند و بارها وقتی که مشتریان با این مجموعه تماس می‌ گیرند از این رفتار گله و شکایت دارند با این مضمون که ما دو سال روی برند X از کارخانه Y وقت گذاشته‌ ایم و حالا خیلی راحت رئیس کارخانه همان برند را به شخص دیگری در همین شهر به فروش رسانده و این یعنی تمامی زحمات آن شخص را از بین برده است. چه خوشمان بیاید چه نیاید ما باید رضایت بنکدار و مرکزهای پخش را داشته باشیم و این قدم مثبت ما برای این مراکز می‌ باشد و خوش حسابی هم قدم بنکدار برای هر مرکز تولیدی خواهد بود.

قیمت عمده کشمش تاکستان

در حال حاضر که در اواخر مرداد ۱۴۰۲ هستیم باید در نظر داشته باشید که عملاً اکثر کشمش‌ های فصل گذشته یعنی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ با اتمام موجودی مواجه شده اند یا حتی اگر موجود هستند در حجم بسیار کمی می باشند ولی با توجه به اینکه در برخی از مناطق ایران در آخر مرداد انگور چیده و تبدیل به کشمش می‌ شود لذا برخی از کشمش‌ های تولیدشده در کشورمان در حال حاضر با عنوان بار جدید یعنی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ موجود شده اند که می‌ توان به تولیدات کاشمر و خلیل آباد استان خراسان اشاره نمود. اما در تاکستان استان قزوین که این مجموعه در آن کارخانه کشمش دارد انگور را در اواسط شهریور تا اواخر شهریورماه می‌ چینند و تا این انگورها تبدیل به کشمش شود خودش دو هفته طول می‌ کشد پس با این حساب می‌ توان در نظر گرفت که از اوایل مهرماه هر سال بار جدید تاکستان قزوین وارد بازار خواهد شد.

برای شروع فصل جدید پیش بینی کاهش قیمت را داریم چه برای محصولاتی که برای بازار داخل هستند و چه محصولات صادراتی. محصولات بازار داخل عموماً همان کشمش آفتابی می‌ باشند آن هم انواع مختلف آن چه به صورت دانه‌ دار و چه بدون دانه، محصولاتی که با افزایش تولید در سال جدید مواجه هستند و به همین جهت و با توجه به اینکه قیمت‌های امسالی بسیار گران شد لذا برای شروع فصل باید قیمت آنها ارزان شود. به عنوان مثال قیمت کشمش آفتابی بی دانه در اواخر مرداد ۱۴۰۲ به ۷۲ هزار تومان رسیده بود محصول فله‌ ای که برای بوجاری به کارخانه‌ ها فروخته می‌ شود و پیش بینی ما برای شروع فصل از قیمت ۵۵ هزار تومان برای این محصول پیش بینی می‌ شود. 

برای محصول صادراتی نظیر انگوری طلایی یا تیزابی هم وضعیت دقیقاً به همین منوال است بدون تعارف با قیمت‌ های اشاره شده اصلاً امکان صادرات این محصولات وجود ندارد و باید نرخ آن برای شروع فصل پایین بیاید به گونه‌ای که قیمت کشمش انگوری طلایی به صورت فله‌ ای در بالاترین کیفیت به نرخ ۸۵ هزار تومان رسید و کشمش تیزابی به نرخ ۵۲ هزار تومان اگر نرخ این محصولات برای شروع فصل پایین نیاید با مشکلات عدیده‌ ای باغداران مواجه خواهند شد چون اصلاً مشتری برای آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است که بدانید محصولات صادراتی در این مجموعه و تقریباً تمامی کارخانه‌های تاکستان و ملایر و بناب و ملکان به صورت ۵ یا ۱۰ کیلویی خالص است که ۵ کیلویی خالص را عموماً کشور عراق استفاده می‌ کند ولی مابقی عموماً از همان ۱۰ کیلویی خالص بهره‌ مند می‌ شوند. برای بازار داخل این مناطق از کارتون‌های ۹ کیلویی استفاده می‌ کنند که نیم کیلو از آن در تاکستان قزوین، وزن کارتون است ولی در سایر مناطق اشاره شده ۸۰۰ و یا حتی یک کیلویی وزن کارتون خواهد بود و مابقی وزن کشمش می باشد اما برای تولیدات استان خراسان رضوی و شهرهای کاشمر و خلیل آباد کارتون‌ها برای بازار داخل عموماً ۳ و یا ۵ کیلویی با وزن کارتون هستند که برای ۳ کیلویی وزن کارتون ۲۵۰ گرم و برای ۵ کیلویی حدود ۳۵۰ گرم می‌ باشد.

توجه داشته باشید میزان موجودی انگور و کشمش که در شهریور ماه دقیق آن مشخص می‌شود بیانگر اشل قیمتی این محصولات در طول فصل می‌ باشد. برای فصل پیش رو حداقل در شهرهایی نظیر تاکستان قزوین و ملایر همدان به عنوان پر حجم‌ترین تولیدکننده کشمش و انگور میزان موجودی ۱۰ درصد از سال گذشته کمتر است و همین موضوع اثر خودش را خواهد گذاشت علی الخصوص در فصل تابستان یعنی تابستان ۱۴۰۳، اما چون اکثر باغدارانی که با آنها در ارتباطیم رو به تولید کشمش آفتابی آورده‌ اند لذا می‌ توان گفت میزان تولیدی کشمش اشاره شده به صورت کارتونی که به آن پلویی می‌ گویند برای فصل جدید بالا خواهد بود پس قیمت آن که در حال حاضر به ۸۸۰ هزار تومان در بالاترین کیفیت ممکن (سوپر) در کارتون ۹ کیلویی فاکتور می‌ شود و ۸۵۰ هزار تومان با کیفیت درجه یک (کیفیت عرف بازار) باید زیر ۷۰۰ تومان برسد.

مشتری باید این موضوع را بداند که با گران شدن کشمش تولیدکننده کشمش یا حداقل آن تولیدکننده‌ای که کارش فقط تولید و فروش کشمش است ضرر خواهد کرد اما آن کارخانه‌ های کشمشی که در حال حاضر رو به دلالی کشمش آورده‌ اند برایشان می‌تواند بسیار خوب باشد. کارخانه‌های معروفی که حتی نام آنها را به کرات شنیده‌ اید، در حال حاضر کار سطح پایینی مانند دلالی کشمش می‌ کنند تا بتوانند از نظر مالی خود و کارخانه خود را تامین کنند و جالب آنکه بدون آنکه هزینه تولید، کارگر، آب و برق و گاز یا هر چیز دیگری را بدهند میزان سودهای قابل توجهی بعد از چند ماه مواجه می‌ شوند آن هم با فروختن بار فله. برای اطلاع از قیمت و روش خرید کشمش پکتین دار با ما در تماس باشید.

خرید کارتونی و کیسه ای کشمش از کارخانه تاکستان

در مجموعه تولیدی کشمش آراد امکان اینکه خرید کارتونی و کیسه‌ ای کشمش از کارخانه تاکستان را داشته باشید وجود دارد و این خرید می‌ تواند به صورت حضوری و رودررو در کارخانه باشد و یا غیرحضوری و سفارش اینترنتی که بار شما از طریق باربری کامیونی، اتوبوسی، نیسان یا کامیونت برایتان در هر نقطه‌ای از ایران که باشید ارسال می‌ شود. همانطور که در بالا عنوان شد کشمش کارتونی برای بازار داخل به صورت ۹ کیلویی همراه با وزن کارتون است و برای صادرات ۵ یا ۱۰ کیلویی خالص و کشمش کیسه‌ ای هم از ۲۰ تا ۴۰ کیلو مطابق با خواست مشتری می‌ توان آن را بسته‌ بندی کرد. به عنوان مثال برای مشتری که ۲۰۰ کیلو قصد خرید کشمش فله‌ ای یا کیسه‌ ای داشته باشد می‌توان یا ۱۰ عدد کیسه ۲۰ کیلویی تحویلش داد یا ۵ عدد کیسه ۴۰ کیلویی. 

توجه داشته باشید برای خرید کشمش کیسه‌ ای باید نقداً آن را پرداخت کنید که این می‌ توان به صورت کامل نقد اگر مشتری ثابت ما هستید و اعتماد کامل دارید، قبل از ارسال بار باشد و اگر مشتری جدید هستید و اعتماد ندارید میزانی از شما بیعانه دریافت می‌ گردد و زمانی که بار تحویل باربری گردید و رسید آن دریافت شد برایتان ارسال می‌ شود و شما پس از رویت رسید باربری که شماره تماس و راه‌های ارتباطیتان بر روی آن درج گردیده اقدام به تسویه خواهید نمود اما برای کشمش کارتونی اگر برای صادرات باشد که قطعاً نقد است آن هم ۱۰ درصد ابتدای کار و قبل از سفارش و مابقی زمانی که بار برایتان آماده شد و در هر نقطه مرزی یا درب کارخانه تحویلتان گردید باید تسویه کنید. 

برای بازار داخل هم به این صورت است که باز هم شما باید برای سفارش بیعانه پرداخت کنید چه مشتری ثابت باشید و چه نباشید آن هم به میزان ۱۰ درصد مابقی را اگر تسویه نقدی است وقتی که بار به درب به انبارتان رسید تسویه می‌ کنید و اگر مابقی را چک می‌ دهید می‌توانید به مدت ۲۰ روزه چکی بدهید که هیچگونه افزایش قیمتی روی کارتون کشمش نخواهد داشت و به راننده‌ ای که بار را برایتان می‌ آورد تحویل خواهید داد.

موضوع بسیار مهم در مورد دادن چک از سمت بنکدار و مراکز پخش این است که اگر بیشتر از ۲۰ روز درخواست خرید چکی داشته باشند این مورد قابل انجام است اما افزایش قیمت به آن خواهد خورد، به عنوان مثال برای چک ۴۰ روزه مبلغ ۲۵ هزار تومان هر کارتون افزایش قیمت می‌ خورد و این میزان افزایش به جیب ما و تولیدکننده نخواهد رفت بلکه باغدار می‌ گوید که برای ۴۰ روز من کیلویی n میزان روی کشمش فله خود اضافه خواهم کرد و این افزایش قیمت روی خروجی کار هم تاثیر مستقیم خواهد داشت و آن افزایش را مشتری باید بدهد نه کارخانه‌ دار. برای مشاهده قیمت کشمش صادراتی با ما در تماس باشید.

اگر برای بار اول با این مجموعه ارتباط می‌ گیرید و قصد سفارش کشمش کارتونی را دارید این را بدانید که از هر نوع کشمش پلویی که در این مجموعه تولید می‌شود سه کیفیت مختلف آماده شده و در انبار ذخیره خواهد شد، قطعاً باید شما نمونه دریافت کنید یا حضوری به کارخانه می‌ آیید و به شما نشان خواهیم داد و یا اینکه برایتان ارسال می‌ کنیم از هر سه کیفیت، هر کدام که مورد قبول بود برایتان تولید و بارگیری خواهد شد و توجه داشته باشید که قیمت‌ ها فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد یعنی اگر امروز قیمتی گرفتید و فردا افزایش به آن خورد تعجب نکنید، بازار کشمش ایران متاسفانه نوسان بسیار زیادی دارد و ممکن است تا ماه‌ ها افزایش نداشته باشیم اما به یک باره و طی یک یا دو هفته افزایش قیمت قابل توجهی به انواع کشمش بخورد.

با علم به اینکه می‌ دانیم این موضوع اصلاً خبر خوبی نیست و مشتری حق دارد حداقل یک هفته برای خرید تصمیم‌ گیری داشته باشد اما این واقعیتی است که در حال حاضر دچارش هستیم و نرخ هر نوع محصول یا خشکباری فرقی ندارد متاسفانه به لحظه تغییر می کند. در ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ بود که سفارش ۳ کانتینر کشمش انگوری طلایی به مقصد ازمیر ترکیه به این کارخانه داده شد اما چون ثبت سفارش از زمانی آغاز می‌ گردد که بیعانه واریز شود پس از سه روز این مبلغ واریز شد و وقتی که این کار انجام گرفت کیلویی ۲۰۰۰ تومان هر کشمش اشاره شده گرانتر شده بود و به همین راحتی معامله اشاره شده لغو گردید و هیچ تقصیری بر عهده این مجموعه یا حتی خریدار نبود اما متاسفانه چون کارخانه‌ های کشمشی که خط تولید خود را همیشه روشن نگه می‌ دارند و کارشان دلالی کشمش نیست به لحظه بار فله خریداری می‌ کنند و به لحظه هم آماده کرده و به فروش می‌ رسانند و به این صورت نیستش که همیشه در انبار موجود داشته باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما