پیش بینی افزایش قیمت کشمش تاکستان و ملایر در ۱۴۰۲

اگر در زمینه انواع کشمش فعالیت کرده باشید و می کنید باید همیشه و هر ساله از وضعیت موجودی و قیمت انواع کشمش تولیدی مناطق اصلی این محصولات که می توان به تاکستان و ملایر اشاره نمود در هر سالی مطلع باشید. در پایین در مورد پیش بینی افزایش قیمت کشمش های تولیدی تاکستان و ملایر در سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از فروش کشمش در مشهد با ما تماس بگیرید.

کشمش تاکستان و ملایر در سال ۱۴۰۲

تاکستان و ملایر از تولیدکنندگان اصلی انواع کشمش در کشورمان می باشد که تخصص و تبحر این نواحی از ایران تولید انواع انگور بی دانه که به دنبال آن کشمش بی دانه را به دنبال خواهد داشت می باشد محصولاتی که اگر برای بوجاری و فرآوری به کارخانه آورده شود تبدیل به انواع کشمش پلویی در رنگ های زرد، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره و سرخ خواهد شد.

طبیعتاً میزان موجودی این دو منطقه از ایران باعث مشخص شدن نرخ کلی انواع کشمش در کشورمان خواهد شد چرا که این دو شهر در کنار هم حدود ۵۰ درصد موجودی این محصولات را در کشورمان تعیین می‌کنند و وجود کارخانه های بسیار در دو شهر اشاره شده باعث سنگین تر شدن وزنه خرید و فروش کشمش را در کشورمان به خود اختصاص می دهند.

برای استعلام قیمت کشمش محلی می توانید مستقیما با مدیر فروش کارخانه ارتباط بگیرید.

در حال حاضر که در اواخر خرداد ۱۴۰۲ هستیم وضعیت زمین و باغ های این دو منطقه خیلی مناسب نیست و به نوعی انگور و ریشه آن خوابیده است، سرمای بیش از حد هم مزید بر علت شده و باعث گردیده برای سال آینده یعنی سالی که از مهر ۱۴۰۲ شروع می‌شود و تا شهریور ۱۴۰۳ ادامه پیدا می کند وضعیت خوبی را شاهد نباشیم.

به عنوان یک مجموعه تولیدی اصلاً از افزایش قیمت و یا گران شدن و یا نایاب شدن کشمش خوشحال نخواهیم شد چرا که وضعیت کار کردن را بسیار سخت تر می کند. همین الان و در تاریخ اشاره شده وضعیت کشمش ایرانی در دنیا خیلی خوب نیست و مشتریان بسیاری فقط در حال نرخ گرفتن هستند تا ثبت سفارش و این به علت عدم توازن نرخ ایرانی با نرخ جهانی کشمش می باشد.

کشمش تاکستان و ملایر در سال ۱۴۰۲

چرا پیش بینی افزایش قیمت کشمش؟

متاسفانه نرخ کلی هر گونه کشمشی به میزان موجودی آن محصول در طول سال باز می گردد و اصطلاحی در بین باغداران علی‌ الخصوص تاکستان و ملایر وجود دارد که میزان موجودی فصل آینده را بر حسب درصد بیان می کنند، در حال حاضر برای سال آینده یعنی مهر ۱۴۰۲ به بعد کمتر از ۵۰ درصد را پیش بینی می کنند و این میزان، مقدار پایینی است.

به منظور اطلاع از قیمت و روش خرید کشمش پکتین دار با کارشناس ما در ارتباط باشید.

به عنوان مثال در فصل قبل یا بهتر بگوییم فصلی که در آن هستیم یعنی مهر ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲، میزان موجودی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بود و باعث این همه افزایش قیمت شد، افزایشی که بی دلیل و بی حساب بود و بیشترش به علت بازی دلالان بوده که هر ساله انجام می دهند از جمله خیلی از کارخانه داران تاکستان و ملایر که به جای آنکه خط تولید خود را روشن کنند با خریدن بار در میزان بسیار زیادی در اوایل فصل و فروختنش بعد از ۶ ماه به سود قابل توجهی می رسند.

به این جهت گفته می شود که مجموعه تولیدی کشمش آراد که شما در یکی از سایتهای آن حضور دارید خوشحال از افزایش قیمت نیست چون رسالت این مجموعه کارکردن، صادرات، تجارت و فروش آن است چه در بازار داخل و خارج، اگر نرخ آن بالا رود یعنی کارکردن را سخت می‌ کند. هیچ وقت در این مجموعه سعی نشده با خرید بار و فروختنش بعد از چند ماه به سود دست پیدا کنند به همین جهت ترجیح داده می شود بر روی بوجاری و فرآوری و کار کردن روی برند عرق بریزند تا اینکه از سود دلالی چیزی عایدشان شود.

به عنوان مثال پیش بینی می شود برای قیمت کشمش پلویی آفتابی که در بهترین کیفیت آن در کارتون ۹ کیلویی در حال حاضر ۸۰۰ هزار تومان فاکتور می شود فصل بعدی را از یک میلیون تومان به بالا شروع خواهیم کرد و نگرانی بیشتر از این است که روزی برسد که همانطور که پسته از خیلی از خانه ها حذف شد کشمش هم همان مسیر را طی کند.

به منظور مطلع شدن از قیمت کشمش صادراتی با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

چرا پیش بینی افزایش قیمت کشمش؟

تحلیل مجموعه تولیدی کشمش آراد از آینده کشمش

موضوعی هست که دوست داریم با مخاطبین عزیز به اشتراک بگذاریم و نمی دانیم که آیا این حقیقت به ثمر خواهد نشست یا خیر، نمیدانیم که آیا آینده کشمش ایران خوب خواهد شد یا اینکه به مانند خیلی از محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی از بین خواهد رفت. اما تحلیل را بخوانید و اگر هم  می توانید اطلاعات بیشتری با مدیر فروش این کارخانه به اشتراک بگذارید.

با توجه به اینکه نرخ ارز متشکل یا توافقی برای صادرات انواع کشمش قرار دارد و در حال حاضر روی رنج تقریباً ۴۰ هزار تومان است (در حال حاضر در اواخر خرداد ۱۴۰۲ هستیم) و به عنوان مثال قیمت یک کشمش تیزابی صادراتی در بهترین کیفیت ۸۲ هزار تومان قیمت گذاری می شود حال می خواهیم به گذشته برگردیم، منظور ۵ سال پیش از زمانی که خیلی از کارخانه ها و از جمله خود همین مجموعه صادرات انواع کشمش را به راحتی انجام می داد.

جهت اطلاع از قیمت کشمش سبز با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

در سال ۹۶ قیمت یک کیلو کشمش تیزابی صادراتی با بهترین کیفیت ۴۵۰۰ تومان بود آن موقع نرخ ارز حدوداً ۳۵۰۰ تومان بود یعنی کیلویی ۱.۳ دلار جنس باکیفیت را می توانستیم به خریداران خارجی بفروشیم حال با مواردی که در بالا گفته شد هر کیلو کشمش تیزابی صادراتی حدوداً بیش از دو دلار برای تاجر آب میخورد حال خودتان بگویید آیا می توان این محصول را صادر کرد؟

امید داریم برای سال جدید و فصل جدید قیمت ها متعادل شود ولی چون تصمیمات اقتصادی درستی در سطح کلان گرفته نمی شود این امید به پوچی می گراید و شاید در بدبینانه ترین حالت، کشمش ایرانی حذف شود از بازار خارج و چه در داخلی که سفره های مردم هر روز کوچک و کوچکتر می شوند و این برای کسانی که سالها بر روی این محصول کشاورزی زحمت کشیده اند، فعالیت کرده اند و عرق ریخته اند بدترین اتفاق ممکن می تواند باشد.

تحلیل اشاره شده، واقعیت بازار بود می‌ دانیم که قیمت کشمش اصلاح خواهد شد یا خیر، در واقع هزینه تولید باغدار هم بسیار بالا رفته، هزینه فرآوری کشمش هم بسیار بالا رفته واقعاً چه تدبیری باید اندیشید که نرخ انواع کشمش منطقی گردد و بتوان صادرات آن را در دنیا انجام داد نه اینکه همش غصه گذشته را بخوریم و بگوییم ما زمانی جزء سه صادر کننده برتر این محصولات در دنیا بودیم.

تحلیل مجموعه تولیدی کشمش آراد از آینده کشمش

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما