وضعیت موجودی انواع کشمش ایران در سال ۱۴۰۲

شما اگر در زمینه انواع کشمش ایران فعالیت داشته باشید چه به عنوان تولیدکننده و چه به عنوان فروشنده باید از وضعیت موجودی این محصولات در هر سال مطلع باشید که در حال حاضر در سال ۱۴۰۲ هستیم.

برای استعلام قیمت کشمش پلویی با مدیر فروش این مجموعه تماس بگیرید.

انواع کشمش ایران

ایران یکی از تولیدکنندگان انواع کشمش در دنیا شناخته می‌ شود و محصولات این کشور به صورت کلی بر دو نوع پلویی و قلمی تقسیم بندی می گردد که هر کدام از آنها ممکن است هسته دار یا بدون هسته باشند که این بستگی به نوع انگور این محصول برای تبدیل انگور به کشمش دارد.

به صورت کلی کشمش ایران یا به صورت آفتاب خشک تولید می شود و یا به صورت سایه خشک که در هر دو حالت ممکن است یا به آن مایع تیزاب آغشته بکنند یا نکنند که استفاده از مایع تیزاب نیز در واقع همان حکم ماده نگهدارنده این محصول برای مدت طولانی تر می باشد.

جهت اطلاع از قیمت کشمش سبز به صورت روزانه می توانید با مسئول فروش کارخانه تماس داشته باشید.

حال ممکن است بعد از آغشته کردن کشمش به مایع تیزاب برای زیباتر کردن رنگ محصول، به آن گوگرد بزنند که برای دو محصول این اتفاق می‌افتد که یکی کشمش تیزابی گوگردی است و دیگری کشمش طلایی و هر دو محصول از بهترین کشمش های صادراتی کشورمان بوده و هر ساله حجم قابل توجهی از آن به کشورهای واردکننده این محصول ارسال می گردد.

از جمله مناطقی که در کشورمان انواع کشمش را تولید می کنند آن هم در حجم قابل توجهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. منطقه تاکستان استان قزوین به همراه شال، نرجه و اسفرورین
  2. شهر ملایر از توابع استان همدان
  3. شهر بوانات از توابع استان فارس
  4. شهر بناب، ملکان و مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی
  5. شهر کاشمر و خلیل آباد از توابع استان خراسان رضوی

البته مناطق دیگری نیز نظیر خنداب، ارومیه، شهرضا و سایر هم وجود دارد که در زمینه تولید این محصولات فعالیت می کنند اما حجم آنها در حد مواردی که در بالا به آن پرداخته شد، نیست و به همین جهت نیز بدان اشاره نشد.

محصولات قلمی ⇓

انواع کشمش ایران

موجودی کشمش ایران در سال ۱۴۰۲

سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ از نظر میزان موجودی کشمش شرایط مناسبی داشت اما متاسفانه قیمت انواع این محصولات رشد قابل توجه ای  به خود دید (بدون هیچ دلیل موجه ای) و همین موضوع نیز باعث تاثیر منفی در میزان خرید و فروش و عرضه این محصولات چه در بازار داخلی و چه در بازار صادراتی شد.

برای اطلاع از قیمت کشمش آبگیری در ایران با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

در سال پیش رو یعنی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ هم میزان موجودی این محصولات در شرایط مناسبی به سر می برند و وقتی که میزان تولید بالا باشد حداقل نگرانی بابت نابسامانی های قیمتی کمتر خواهد بود، نه اینکه گران نشود باید این را باور کنیم تا زمانی که شرایط زندگی به این صورت باشد و بر زندگی باغداران و کشاورزان فشار وارد آورد نرخ این محصولات نیز ثابت نخواهد بود و همیشه رو به افزایش می باشد.

هر چند بیشترین مشکل و نابسامانی در انواع کشمش به نبود رسیدگی و بی عرضگی مسئولین اقتصادی کشور باز می گردد. میشود با نظارت بیشتر از بی ثباتی این محصولات جلوگیری به عمل آورد محصولی که زمانی ما، سومین صادرکننده آن در دنیا بودیم.

در بررسی هایی که در باغ های شهر تاکستان استان قزوین که این مجموعه در این شهر مجموعه تولید و بسته بندی انواع کشمش را در اختیار دارد، متوجه شدیم که آسیب کمی به باغ ها رسیده است و تا زمانی که سرما کمتر به ریشه های انگور بخورد و میزان آفات باقیمانده کمتر باشد شرایط موجودی این محصولات نیز بهتر خواهد شد هر چند در حال حاضر که در ابتدای خرداد ۱۴۰۲ هستیم دو هفته دیگر مانده تا بتوانیم به قطعیت تمام در مورد میزان موجودی، نه تنها در تاکستان بلکه در سرتاسر ایران اقدام نماییم.

برای اطلاع از بهترین قیمت کشمش تاکستان با ما در تماس باشید.

تاجر، فروشنده و تولیدکننده باید از شرایط باغ ها مطلع باشد تا بتواند بهتر برای چند ماه آینده که فصل کشمشی شروع می شود اقدام نماید در واقع فصل کشمشی از مهر هر سال شروع می شود و تا اواخر شهریور سال آینده ادامه پیدا می کند.

محصول طلایی ⇓

موجودی کشمش ایران در سال ۱۴۰۲

آیا تولید انگور به روش های سنتی جواب می دهد؟

یکی از علت هایی که باعث گردیده ایران از کورس تولید و فروش در بازار جهانی انواع کشمش جا بماند میزان تولید کمتر در مقایسه با فضای موجود نسبت به سایر تولیدکنندگان در دنیا می باشد که همین موضوع باعث شده یک باغدار ایرانی نسبت به به عنوان مثال باغدار کشور ترکیه میزان تولیدش یک پنجم آن باشد این یعنی بهره‌ وری پایین تر که طبیعتا سودآوری بالایی هم برای آن باغدار نخواهد داشت.

هنوز که هنوز است در ایران انگورها بر روی زمین حرکت می کنند و باردهی دارند در صورتی که در تمامی کشورهای تولیدکننده انگور در دنیا به صورت داربست انگور را آماده می کنند که هر چند هزینه های تولید بیشتری دارد اما به علت آبیاری قطره ای و اینکه به صورت عمودی از زمین استفاده می شود میزان تولید بسیار بالاتر خواهد بود و این برای هر تولیدکننده و کشاورزی سودآوری بیشتری دارد.

جهت استعلام قیمت و روش خرید مویز اصل با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

به تازگی شاهد هستیم که در شهری مانند تاکستان استان قزوین برخی از باغداران با وجود هزینه های هنگفت داربستی کردن انگور اما رو به این روش آوردند که اگر در اردیبهشت ماه و خرداد بادی که در این شهر و اطراف آن می وزد میزانش کمتر باشد بازدهی بسیار بالایی برای باغدار دارد بادهایی که در این مناطق معروف هستند که حتی از توربین های بادی هم برای تولید برق استفاده می کنند.

ما در زمینه تولید انگور و کشمش مشکلات بسیار زیادی داریم و این معضلات فقط برای انگور نیست بلکه در حال حاضر خیلی از کشورها از روش صنعتی و با دستگاه برای تبدیل انگور به کشمش استفاده می کنند دستگاه های مانند مایکروفر یا سولار که خیلی سریع و با کمترین ضایعات شدن بار، انگور را خشک می کنند و تبدیل به کشمش می کنند چون در روش‌ های سنتی میزان ضایعات شدن بار گاهی به ۲۰ درصد هم می رسد که اگر با دستگاه قرار باشد این کار صورت گیرد به کمتر از ۳ درصد می رسد و طبیعتاً هر چقدر میزان ضایعات کمتر باشد سوددهی باغدار و کشاورز نیز بیشتر خواهد شد.

محصول تیزابی گوگردی ⇓

آیا تولید انگور به روش های سنتی جواب می دهد؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما