کشمش تیزابی یا سلطانی | محصولی مناسب برای بازار داخل و صادرات

اگر در زمینه کشمش و انواع آن فعالیت می کنید باید کشمش تیزابی یا سلطانی که محصولی مناسب هم برای بازار داخلی است و هم صادرات را بیشتر بشناسید که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت کشمش آبگیری در ایران با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

کشمش تیزابی یا سلطانی

یکی از انواع کشمشی که در کشورمان در حجم وسیعی تولید و در کارخانه ها بوجاری و فرآوری شده و هم برای بازار داخل بسیار مناسب است و هم برای صادرات کشمش تیزابی یا سلطانی نامیده می‌ شود که هم نمونه بدون هسته آن تولید می گردد و هم نمونه هسته دار آن.

به صورت کلی نمونه بدون هسته فروش بسیار بیشتری برای هر دو مورد گفته شده دارد و این نوع کشمش برعکس محصول آفتاب خشک و یا سایه خشک که به صورت فله ای به فروش می‌ رود به اینگونه نیست و فقط نمونه بوجاری شده آن به صورت بسته بندی شده کارتونی عرضه می شود.

در روش های خشک کردن انگور و تبدیل به انواع کشمش ما هم روش آفتابی کردن انگور را داریم و هم سایه خشک و هم آغشته شدن انگور به مایع تیزاب که اگر در روش سوم استفاده گردد یعنی انگور پس از چیده شدن به مایع تیزاب داغ آغشته شده و سپس در مقابل آفتاب پهن شود محصول تیزابی یا سلطانی آماده می شود.

برای اطلاع از بهترین قیمت کشمش تاکستان با ما در تماس باشید.

از تولیدکنندگان اصلی محصول اشاره شده در کشورمان منطقه تاکستان استان قزوین، زنجان و ابهر استان زنجان، بناب و ملکان استان آذربایجان، قوچان استان خراسان و نیز ملایر استان همدان است که اگر به دنبال بالاترین کیفیت محصول اشاره شده هستید قطعاً باید خریدتان از شهر تاکستان استان قزوین باشد چرا که بیشترین کیفیت ممکن مربوط به این منطقه از ایران است و اگر جنس ارزان قیمت و کم کیفیت بخواهید نمونه ملایر استان همدان بسیار به کارتان خواهد آمد.

در محصول اشاره شده یعنی وقتی که انگور تبدیل به کشمش تیزابی شد در اینجا ممکن است دو حالت برای این محصول پیش بیاید که یکی زمانی است که به آن گوگرد می زنند و دیگری زمانی است که به آن گوگرد نمی زنند که در محصول اولی رنگ آن قهوه ای روشن می شود و فروش بسیار بیشتری دارد تا نمونه دومی که رنگ قهوه ای تیره دارد و به آن کشمش خرمایی می گویند.

تیزابی یا سلطانی ⇓

کشمش تیزابی یا سلطانی

چه کشمشی برای صادرات مناسب است؟

با وجود اینکه کشمش های زیادی در کشورمان تولید می شود اما همه آنها مناسب صادرات نیستند در واقع برای صادرات به چه پارامترهایی نیاز داریم؟ یک کشمش باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان روی صادرات آن حساب ویژه‌ای باز کرد؟ به صورت مختصر عوامل و پارامترهای مورد نیاز برای اینکه یک محصول را بتوان صادر کرد در پایین اشاره می کنیم.

جهت اطلاع از قیمت کشمش تیزابی با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

  1. کشمش صادراتی باید در حجم وسیعی تولید شود و نگرانی از بابت موجودی آن در طول سال نداشته باشیم. به عنوان مثال بار اگر فرستاده شد و مورد موافقت حاصل گردید شاید قراردادهای چند صد تن، شرکت خریدار بخواهد با شما منعقد کند به همین جهت اصلاً نباید نگرانی از این داشته باشید که این بار ممکن است با کمبود موجودی مواجه شود.
  2. محصول اشاره شده را باید بتوان برای مدت طولانی تری در انبار ذخیره و دپو کرد. گاهی اوقات ممکن است حتی یک کشمش یا هر محصول دیگری تا به مقصد برسد حدود چهار ماه طول بکشد و این پروسه زیادی است به همین جهت یک محصول صادراتی باید از مایع یا ماده ای نگهدارنده مانند تیزاب برخوردار باشد تا بتوان برای مدت طولانی تری آن را ذخیره کرد.
  3. باید به صورت بدون دانه یا بدون هسته باشد به صورت کلی خریداران کشمش چه در داخل ایران و چه در خارج از کشورمان دوست دارند محصولی مصرف کنند که بدون هسته و بدون دانه باشد و این نکته مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید.
  4. بسته بندی خوب و مناسب پارامتر دیگری برای یک کشمش صادراتی است، محصولی که آن را صادر می کنید باید از کارتون باکیفیت استفاده شود که در انتها شیرینک هم می شود تا در در طی زمان ترانزیت و مدت زمانی که بار به دست خریدار می رسد باید قوام خود را حفظ کند و نه اینکه از هم بپاشد یا متلاشی شود.

جهت استعلام قیمت و فروش فروش عمده کشمش با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

پارامترهای دیگری هم مورد بحث و بررسی است اما مهمترین و اصلی ترین آنها همان چهار موردی است که در بالا به آن اشاره شد حالا باید ببینیم کدام یک از محصولات ایرانی را بهتر و بیشتر می توان صادر کرد و پارامتر های بالا را می توانند داشته باشند.

زرد قلمی ⇓

چه کشمشی برای صادرات مناسب است؟

کشمش های صادراتی ایران

حال که پارامتر های مورد نیاز برای یک کشمش صادراتی را در بالا گفتیم و به آن اشاره کردیم باید بدانید کدام یک از این محصولات را حالا می توان روی صادرات آنها حساب کرد و اینکه کدام کشورها و مناطق از خریداران عمده این محصولات به شمار می روند.

به صورت کلی اگر قرار باشد کشمش صادراتی ایران را به آن اشاره کنیم ذکر موارد زیر الزامی و ضروری است:

  • کشمش طلایی گلدن زرد یا کالیفرنیا یکی از بهترین محصولات صادراتی کشورمان که از رنگ و جلای بسیار خوبی برخوردار است، در داخل کشورمان در حجم قابل توجهی تولید می شود، از تولیدات بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی، ملایر استان همدان و تاکستان استان قزوین است و مناسب برای صادرات به کشورهای عربی بوده چون به رنگ زرد علاقه بسیاری دارند.
  • کشمش تیزابی یا سلطانی محصول دیگری که هم برای بازار داخل مناسب است و هم صادرات و از نظر میزان حجم چون بیشترین را در کشورمان به خود اختصاص می دهد باید در اولویت جلب نظر شما قرار گیرد، همه نمونه دانه دار آن تولید می شود و هم نمونه بیدانه، اما شما باید برای صادرات به نمونه بی دانه آن را در نظر داشته باشید. خریداران عمده آن کشورهای شمالی ایران، ترکیه، اندونزی، مالزی، هند و پاکستان است.
  • کشمش سبز و زرد قلمی نمونه دیگری که در کشورمان تولید می شود، مربوط به کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی است، این محصول انحصارا در کشورمان با این کیفیت قابل توجه تولید می شود و میزان حجم تولیدش البته در مقایسه با دو محصولی که در بالا به آن پرداخته شد بسیار کمتر است و تقریباً تمامی کشورهایی که در بالا به آن اشاره شد از خریداران این محصول به شمار می روند.

برای اطلاع از قیمت کشمش پلویی کارتونی با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

نکته مهمی که می ماند این است که توجه داشته باشید به علت شیوه های سنتی و قدیمی تبدیل انگور به کشمش و استفاده از کودها و سم های ضعیف و سطح پایین باید بدانید که کشورهایی که از نظر واردات مواد غذایی بسیار سخت گیرند مانند کشورهای مرکزی اروپا به سختی از ایران خرید می کنند و ترجیحشان خرید از کشورهای دیگر تولیدکننده انواع کشمش است تا از ایران.

محصول طلایی ⇓

کشمش های صادراتی ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما