تولید کشمش تیزابی گوگردی

کشمش تیزابی گوگردی و غیر گوگردی که به آن مویز امروز نیز می گویند از بهترین تولیدات تاکستان قزوین که برترین کشمش های ایران را در مورد این 2 محصول به شمار می روند در کارتون های 5 و 10 کیلویی خالص تقدیم مشتریان درب کارخانه می گردد.

تولید کشمش گوگردی

تولید کشمش تیزابی در ایران

مویز سیاه بدون هسته یکی از عمده ترین محصولاتی است که در بازار کشورمان زیاد شنیده ایم و این محصول پرطرفدار علاوه بر این که برای بازار داخلی مورد استفاده قرار می گیرد بیشترین میزان صادرات کشمش نیز در کشورمان به خود اختصاص می دهد که این محصول را در حجم بسیار بالایی به کشورهای شمالی ایران ارسال می کنند.

 

اما برای تولید این محصول وقتی انگور آن رسید که آن هم عموماً در شهریورماه اتفاق می افتد کشاورز وقتی آن را چید در درون مایعی به نام تیزاب که بسیار هم داغ است در حدود ۵ ثانیه قرار می دهد و آن را بیرون آورده و بر روی سطح زمین پهن می کند تا آفتاب آن را آرام آرام خشک کند که این پروسه خشک کردن برعکس کشمش آفتابی که بین ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد نهایت ۵ تا ۶ روز زمان خواهد برد.

 

مایع تیزاب به عنوان یک عامل نگهدارنده برای کشمش محسوب می‌شود و به این صورت می‌توان محصول را تا ۲ سال هم نگهداری کرد به همین جهت است که این محصول برای صادرات بسیار استفاده می شود. در کشورمان هم محصول تیزابی هسته‌دار داریم و هم بی هسته اما فروش هسته دار در حجم بسیار پایین انجام می گیرد و به همین جهت قیمت آن نیز پایین تر خواهد بود.

تولید کشمش تیزابی

کشمش تیزابی گوگردی و بدون گوگرد

وقتی کشمش تیزابی تولید شد باغدار ممکن است هم به آن گوگرد بزند و هم نزند، در هر دو صورت دو محصول متفاوت تولید خواهد شد به محصول اول همان کشمش تیزابی سلطانی می‌گویند اما به محصولی که گوگرد به آن نمی‌خورد کشمش قهوه ای خرمایی گفته می شود و مناسب برای کشورهای سخت گیر نظیر اتحادیه اروپا می باشد هر چند که در بازار کشورمان نیز این محصول کم و بیش خرید و فروش می شود.

 

این مجموعه نیز هر دو محصولی را که در بالا به آن اشاره شد تولید می کند و برای صادرات نیز بسته بندی آن را انجام می دهد این بسته بندی به صورت کارتونی بوده و عموما ۱۰ کیلویی و خالص در نظر گرفته می شود مگر در مواردی که مشتری نیاز به کارتون ۵ کیلویی نیز داشته باشد که آن کار نیز انجام خواهد شد.

 

منطقه تاکستان استان قزوین بهترین کشمش تیزابی را در ایران تولید می کند که از نظر رنگ و گوشت بسیار مرغوب می باشد و اگر به دنبال بار خوش کیفیت هستید به شما کشمش تاکستان را توصیه می کنیم در غیر این صورت مناطقی نظیر ملایر، قوچان، بناب و ملکان تیزابی های سطح پایین تر که قیمتی مناسب تر نیز دارند تولید و عرضه میگردد. برای اطمینان دادن به مشتری بابت کیفیت بار تولیدی برای خریداران حجم بالا امکان بازدید از خط تولید هنگام فرآوری بار را نیز فراهم می کنیم تا با خیالی راحت اقدام به خرید داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما